poniedziałek, 30 października 2017

ZUPA KREM Z DYNI

Póki jeszcze da się upolować dynię (choć przyznam, że kilka sklepów odwiedziłam) to wrzucam Wam przepis na zupę krem z dyni, na którą się czaiłam bardzo długo. Tak długo aż nastał czas przymrozków i zaraz jej nie będzie. Ale co tam, łapcie przepis, a może akurat komuś jeszcze się przyda! 



SKŁADNIKI 
  • 400g dyni (surowa)
  • ok. 200g (2 małe sztuki) marchewki
  • 1 sztuka ziemniaka 
  • pół małej cebuli 
  • 2 i 1/2 szkl. wody 
  • imbir świeży 
  • kucharek 
  • oregano 
  • kurkuma
  • zioła prowansalskie
  • pieprz
  • sól morska 
  • łyżka masła (bez laktozy) 

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA

Wodę gotowałam wraz z kucharkiem i masłem. Do gotującej się wrzuciłam dynię, marchew, ziemniaka, cebulę. Gotowałam do miękkości, a w międzyczasie dodałam startego imbiru i innych przypraw (wedle uznania). 
Odstawiłam aby trochę ostygło i wszystko zblendowałam.

Podałam z grzankami (uważam, że grzanki to jedna z lepszych opcji! Mi najbardziej pasują do takich zup) oraz ziarnami słonecznika. 

Smacznego! 





15 komentarzy :

  1. Dynia to jest mega hit pażdziernika :)) Uwielbiam! A Twoja zupa wygląda baaardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję :) Szkoda, że u mnie miała być często, a ja dopiero pod koniec miesiąca się ogarnęłam i kupiłam :(

      Usuń
  2. Odkąd mamy dynie w ogrodzie, przynajmniej raz w tygodniu mamy taką zupę i jeszcze mi się nie znudziła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja z dyni uwielbiam wyciskać sok :) Zupę też robię, ale wcześniej podsmażam cebulę i ziemniaki, a później wkładam do wody ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ten sposób jeszcze nie robiłam, ale myślę, że szybko spróbuję :) Sok? Nigdy nie próbowałam! :O

      Usuń
  4. Zupa dyniowa to taka klasyka na jesień, ja uwielbiam :) Oczywiście obowiązkowo w formie kremu ;) Twoja wygląda na przepyszną :)

    OdpowiedzUsuń
  5. SUper przepis. Najbardziej mnie to oregano intryguje. Musi być pysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam dynię w każdej postaci! Zupę-krem też, najlepiej z grzankami właśnie, albo posypaną czarnuszką.
    A ten kucharek, to bym jednak odpuściła. Po co psuć smak dyni?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi z kucharkiem pasuje :) A grzanki rządzą! :)

      Usuń
  7. głupie pytanie... co to jest kucharek? kostka rosołowa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kucharek to jest mieszanka różnych przypraw :) Ale zamiast można dać również kostkę rosołową (ale wtedy bym chyba nie dawała masła) :)

      Usuń