czwartek, 12 października 2017

SPOSOBY NA JESIENNĄ CHANDRĘ

Jesień to czas kiedy aura się zmienia, stajemy się bardziej senni, nic nam się nie chce. Ogólnie rzecz ujmując jesteśmy mniej chętni do robienia ...czegokolwiek. W nasze życie wkrada się nic innego jak JESIENNA CHANDRA. Przerażające, prawda? Ale jak już dojdziemy do wniosku, że jednak szkoda marnować nasz cenny czas i że chcemy coś ze sobą zrobić aby emanować szczęściem, dzielić się dobrą energią i przestać przynudzać, to CO MAMY ZROBIĆ? Czytaj dalej, bo w tym poście podzielę się z Tobą moimi sposobami na jesienną chandrę! :) 



Z góry Cię uprzedzam, że są to sposoby, które mają umilić Ci czas, sprawić, że każdy jesienny wieczór będzie przyjemniejszy i lepiej będziesz znosiła jesienny klimat. Są to proste sposoby, które warto praktykować. Jesień naprawdę potrafi być cudowna (oczywiście nie ujmuję jej szarości i niezapowiedzianych opadów deszczu - fakt, to wkurzające), ale to TY musisz zadbać o to aby taka była. I to się tyczy każdej pory roku. Osobiście uważam, że jesień jest całkiem spoko i te grube swetry, ogólnie jesienne ciuchy... mm.. 

Ale do rzeczy - poznaj MOJE SPOSOBY NA JESIENNĄ CHANDRĘ!

1. POSTAW NA KOLOR 




To nie jest tak, że jesień musi być nudna - cała szara, czarna, z dodatkiem brązów. NIE! Jesienią możesz nosić również żółty, zielony, różowy, czerwony, itd.. Nie poddawaj się jakimś słabym schematom, tylko twórz ciekawe stylizacje, które same w sobie poprawią Ci humor. To, że za oknem deszcz, nie oznacza, że musisz go uczcić czarnym swetrem, bo właśnie straciłaś humor ;) 

2. DZISIAJ MAMY WYCHODNE 




O tak! Zdecydowanie odradzam rezygnowanie z jakichkolwiek wyjść. I mimo braku chęci (początkowo) ogarnij się i wyjdź gdzieś - do kina, do teatru, na zakupy, do znajomych, na spacer, do kawiarni, do klubu. Doceniaj to co masz wokół siebie. Jest coraz więcej możliwości i (głównie, ale nie tylko) w mieście jest szeroka gama miejsc do wyboru. 

3. DOMOWE SPA 




Przeznacz sobie trochę czasu na relaks. Jesienią jest więcej czasu na to aby o siebie zadbać. Wszelakie maseczki, peelingi, balsamy wołają Cię abyś ich użyła i odżywiła skórę po zabieganym lecie. Kiedy jak nie teraz? A może gorąca, aromatyczna kąpiel (ahh, zazdroszczę ludziom którzy mają wanny!)? Wołaj koleżankę i twórzcie domowe maseczki, róbcie paznokcie, zadbajcie o włosy, co tylko chcecie. SPA brzmi tak przyjemnie.. Oczywiście jak macie kaprys to możecie iść również do normalnego spa, a kto komu zabroni! 

4. DZISIAJ OGLĄDAMY ... 


... film. Wieczory nadchodzą coraz szybciej, nim zdążymy się obejrzeć za oknem już jest ciemno. Jeśli mamy wolny wieczór, to zamiast narzekać i przynudzać odpal sobie jakiś fajny film i oddaj się ponownie ,,Titanicowi" i historii Rose i Jack'a, bądź Noah i Allie z ,,Pamiętnika". Pamiętaj, że jest też wiele ciekawych seriali, których ilość sprawia, że na pewno znajdziesz coś dla siebie. 

5. RUCH TO ZDROWIE 



Tego punktu u mnie nie mogło zabraknąć. Nie wiem jak musiałabym się zakręcić aby zapomnieć o aktywności fizycznej. Siłownia, fitness, basen czy treningi domowe - OBOJĘTNE. Ruszaj się, tak po prostu! To nie jest jakaś bujda, po pierwsze - ruch to zdrowie, a ponadto uwierz mi na słowo, że dzięki regularnym (albo w miarę regularnym) ćwiczeniom, nie dość, że poprawi się Twoja sylwetka, zadbasz o zdrowie, to będziesz bardziej pewna siebie i szczęśliwsza. Jeśli chcesz poznać więcej powodów dla których warto ćwiczyć, to oczywiście zapraszam Cię na TEGO posta, w którym znajdziesz mnóstwo inspiracji.

6. CZASOUMILACZE



Czasoumilacze, a dokładniej wszystko co miłe - ciepłe, futrzane kapcie, słodka piżama (np. kombinezon!), termofor (w ładnym ubranku), świeczki (i cudowne zapachy yankee candle), bluza z uszami, ciepłe kakao i tona poduszek aby było przytulnie i wygodnie. A i oczywiście światełka! 

7. ŚMIEJ SIĘ 


W tym powinniśmy naśladować dzieci, które się śmieją duuużo częściej niż dorośli. Wiadomo, beztroskie życie. Ale jeśli możesz to częściej się śmiej, opowiadaj żarty, czytaj śmieszne historię, oglądaj kabarety, albo najnormalniej w świecie pogadaj z koleżanką/koleżankami (u mnie się sprawdza w 100%). 

8. KSIĄŻKA TO ZAWSZE DOBRY WYBÓR 



Jeśli lubisz czytać, to wieczorem daj sobie chwilę, zrób herbatę, usiądź wygodnie, weź w dłoń fajną książkę i oddaj się historii miłosnej, szalonej przygodzie lub trop zabójcę. Usiądź chociaż na 15 minut i na chwilę zapomnij o całym szarym świecie. 

9. PIJAMA PARTY



To brzmi tak cudownie! Wołaj koleżanki i organizujcie sobie wieczór. Ubrane w piżamy, bez makijażu, oglądające filmy, zajadające się popcornem. A do tego zero makijażu, domowe maseczki, gry, ploteczki i winko. Wszystko takie na luzie, takie inne i niecodzienne. Zero spiny! 

10. ODDAJ SIĘ SWOJEJ PASJI 


Kochasz grać na gitarze, pływać, gotować, malować lub robić zdjęcia? Oddaj się temu, znajdź chwilę na to co lubisz najbardziej, może już dawno tego nie robiłaś - przypomnij sobie. Możesz realizować się w pojedynkę albo w grupie. Teraz jest mnóstwo możliwości, wystarczy odrobina chęci i dobrego nastawienia, np. idź na warsztaty, oglądaj filmiki, skorzystaj z kursów internetowych. 

11. ,,RZUCAM TO WSZYSTKO I JADĘ W BIESZCZADY" 


Może nie dosłownie, ale wyjazd jest jak najbardziej wskazany (możesz teraz kręcić nosem, bo po co w taką pogodę ruszać się z domu, ale..). Zmienisz otoczenie, może spróbujesz nowych potraw, wyluzujesz się, odpoczniesz. Wbrew pozorom nie musi być to drogi wyjazd. Możesz pojechać gdzieś za miasto albo złapać okazję na polskiego busa i wyruszyć w nieznane już za 1zł (da się!). Czasami wystarczy jeden dzień, w którym na chwilę odstawimy na bok nasze obowiązki i postawimy na relaks! 

12. WITAMINA D



Warto zwrócić uwagę czy mamy niedobór witaminy D, ponieważ odpowiada ona za mineralizację naszych kości, ma wpływ na nasze zdrowie, m.in choroby dziąseł, zmęczenie, senność, osłabienie. Z pożywienia (np z ryb) nie dostarczymy potrzebnej nam dawki, a więc warto zaopatrzyć się w suplement, który nam uzupełni te niedobory. Ale trzeba również uważać aby nie mieć jej nadmiaru.

13. MUZYKA TO ZAWSZE DOBRY POMYSŁ 



Muzyka jest zawsze dobrym pomysłem i często poprawia nam humor. Także znajdujemy fajne piosenki i tworzymy playlisty, aby w każdej chwili móc odsłuchać naszych ulubionych kawałków. 

14. ZAAKCEPTUJ MNIE


Jestem jaka jestem, po prostu postaraj się mnie polubić albo chociaż zaakceptować. Ja wiem, że bywam okrutna, mokra i zmienna, ale taki już mój urok. Mimo to staram się pokazywać swoją piękną, złotą stronę i ogrzewać cię jesiennym słońcem. Mam też dużo zalet, więc postaraj się je dostrzec. -jesień 

Tak, właśnie, daj na luz, to tylko kolejna pora roku, która za chwilę zmieni się na zimę i nasze narzekania powędrują w inną stronę. Więc lepiej uśmiechnąć się do życia i nie marnować go przez to, co widzimy za oknem. 


A Ty jakie masz nastawienie do jesieni? Lubisz, nie lubisz, a może jest Ci totalnie obojętna? Daj znać jak jest w Twoim przypadku! A jeśli masz jakieś pomysły to jestem pewna, że nie tylko ja, z chęcią się z nimi zapoznam! Czekam na Wasze komentarze! 

Tymczasem życzę Wam cudownych dni oraz zapraszam na moje kanały social media, gdzie jest mnie zdecydowanie więcej niż na blogu! 

FACEBOOK
INSTAGRAM 
FIT.INSTAGRAM 

14 komentarzy :

  1. U mnie w Hiszpanii lato jeszcze prawie prawie w pełni:D jakkolwiek tęsknię za długimi jesiwnnymi wieczorami, zapachem szarlotki w domu, stertą książek i gorąca herbatą w ulubionym kubku <3
    Świetny wpis! Bardzo pozytywny! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ha! uwielbiam i praktykuję te wszystkie sposoby, a większość najlepiej przez cały rok :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja lubię, ale tę ciepłą i słoneczną, czego ostatnio brakuje :( No i jak na złość złapałam już grypę, chociaż tamten sezon jesienno-zimowy przeszedł mi bez żadnej choroby :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za to w tamtym roku chorowałam jak głupia, w tym mam jedno lekkie przeziębienie za sobą, ale mam nadzieję, że nie będzie źle i mnie nie dopadnie żadna grypa, etc. :) Zdrowia!

      Usuń
  4. Czasoumilacze i książka - i nic więcej nie trzeba. No, oprócz miłego towarzystwa ;-) A zaraz za nim prym wiodą: grzańce, herbatki, świeczki, kocyki, książki, seriale, deszcz bębniący o szybę,... Jesień jest całkiem miła, o ile nie trzeba spędzać w plenerze więcej czasu, niż ma się na to ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  5. czytanie książek, spacery lub wycieczki i zwiedzanie ciekawych miejsc

    OdpowiedzUsuń
  6. ojej. Jaki pozytywny wpis. Zatrzymam go na ponure, listopadowe dni, kiedy jedyną opcja będzie schowanie się pod koc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo miło mi to słyszeć. :) Mam nadzieję, że w ponure dni zdecydowanie polepszy humor! :)

      Usuń
  7. Na pewno musze postawić na kolory. Jak na razie króluje u mnie szarość,a to jest mało energetyczny kolor ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie chyba dopadła Chandra... Bardzo lubię domowe spa :)

    OdpowiedzUsuń