poniedziałek, 23 stycznia 2017

DIY - 52 powody dla których Cię kocham #karty


Czas na PIERWSZY post Do It Yourself na moim blogu! DIY jest świetną metodą na to aby się wykazać, zrobić coś ciekawego, coś czego jeszcze nie ma, a jeśli jest to i tak w innej formie. Wszystko zależy od naszej kreatywności, chęci i umiejętności.

_________________________________________

Pamiętasz, jak byłaś/eś dzieckiem mówiono Ci, że "ten obrazek" ma dużo większą
wartość, niż coś kupionego - dlaczego? Bo zrobiłaś/eś to sam, nie da się tego kupić, 
włożyłaś/eś w to serce oraz zaangażowanie,
i właśnie to się liczyło dla osób, których obdarowywaliśmy rysunkami, bądź dziełami z 
plasteliny, nie to, że jest niedopracowane, nieidealne,a ich twarze
wyglądały jak kwadrat lub jajko - to szło na drugi plan.

I tak też jest teraz. Jeśli mamy osoby w swoim otoczeniu, które docenią też i taki rodzaj
prezentów, jesteśmy szczęściarzami.  
Koniec gadania, zabieramy się do roboty.

_________________________________________

(wybaczcie to nieumiejętne doklejenie)

  • karty do gry
  • klej
  • blok techniczny
  • nożyczki
  • długopisy (ja używałam tylko czerwonego i czarnego) 
  • czerwona kredka
  • ołówek
  • linijka
  • dziurkacz
  • sznurek jutowy

1. Spisujemy listę 52 powodów dla których kochamy daną osobę;

2. Odmierzamy jakiej wielkości mają być nasze kartki, które będziemy przyklejać na karty 
(u mnie to było 6,8x3,8cm), odrysowujemy i wycinamy (najlepiej zarysować całą kartkę i wtedy wycinać złączone - szybciej);


3. Wypisujemy nasze powody (ja to sobie podzieliłam i na kartach czerwonych pisałam czarnym 
kolorem, a na czarnych - czerwonym) 

4. Każdą kartkę obramowujemy na krawędziach czerwoną kredką, aby się odznaczała (tym samym 
nie było widać drobnych nierówności);

5. Jak mamy gotowe kartki, przyklejamy je do naszych kart. Użyłam do tego zwykłego kleju w 
sztyfcie i szczerze mówiąc bałam się, że się zaraz odklei (ku mojemu zdziwieniu - nie), ale gdybym 
miała możliwość użyłabym prawdopodobnie magica.

6. Pierwszą kartę (joker) oznaczamy tytułem, robimy obramowanie i rozcieramy kredkę bambino.

7. Na ostatniej karcie (joker) możemy napisać cytat i okazję, na którą je dajemy.


8. Karty dziurkujemy (odmierzamy aby były równe), zczepiamy np. sznurkiem i robimy z nich książeczkę,  
aby się nie rozpadały. Ja jeszcze podkleiłam sznurek klejem na gorąco, aby się dobrze trzymał.


Tym oto sposobem mamy fajny i oryginalny prezent, który mówi o naszych uczuciach. 
Powody powinny być nasze, indywidualne, dlatego też wymyślenie ich zostawiam właśnie Tobie.
Mój chłopak dostał go ode mnie jako część prezentu na rocznicę i się bardzo z niego ucieszył.
Ty za to możesz to wykorzystać np. na zbliżające się walentynki :)




PS moja mama mi się dziwiła, że wszystko chciało mi się ręcznie robić, ba, myślała, że
to jest kupione. ;) 
Oczywiście jest też wersja dla leniuszków - można sobie takowe kartki wydrukować 
(mimo to, karty zabiera dużo czasu, więc się lepiej przygotuj na to z góry),
choć potwierdzić mogę, że jak je skończyłam to byłam z siebie mega dumna.

35 komentarzy :

  1. świetny pomysł! tzn. sam fakt wypisania 52 kart i 52 powodów to już w ogóle jakaś abstrakcja, bo myślałabym nad czymś bardzo oryginalnym, a to u mnie długo trwa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow ! Pomysł naprawdę świetny i oryginalny ! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie dziwię się Twojej mamie, bo te karty rzeczywiście wyglądają na kupione! Ale musiałaś się nieźle napracować i może też taki prezent sprawie mojemu, tylko ilość powodów zmniejszę :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś dostałam podobne karty na urodziny od współlokatorki - jeden z najlepszych prezentów w moim życiu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Łe jej, no niezły taki prezencik, niezły! Ale wiesz dobrze, że pracochłonny jak cholera... :C

    No ale zawsze można sobie wybrać '10 powodów dla których Cię kocham' i zrobić z 10 kart XD

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeeejuś, jakie to jest niesamowite! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo uroczy i wzruszający prezent dla osoby, którą się Kocha :) Piękne :) Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Już kilka razy zrobiłam takie karty (no lub podobne) moim przyjaciołom. Fajny dodatek do każdego prezentu :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Podziwiam! Ja jestem leniem jeżeli o takie rzeczy chodzi :)
    Z przyjemnością obserwuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam takie prezenty! Są przemiłe :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Widziałam już takiego :) Super sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  12. właśnie, gdyby było zawsze dobrze, to byłoby nudno :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny pomysł, słyszałam już o wielu takich propozycjach, ale ta którą pokazałaś to dla mnie nowość :) Można się wykazać i pokazać, że ktoś jest dla nas ważny :) poza tym jesli chodzi o mnie to takie robótki ręczne dawały mi masę radości :D teraz troszkę się zmieniło, bo doszły obowiązki i brak czasu, ale chętnie bym do tego wróciła :) Może na walentynki? to chyba idealna okazja aby się pobawić w rękodzieła :)

    Dokładnie, Ci którzy mają prawdziwych przyjaciół przez długie lata to szczęściarze. Być może to zależy od charakterów? Sama nie wiem, ale z tego co czytam jest to możliwe i to mnie podnosi na duchu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Widziałam ten pomysł na youtube. Jest ciekawy i oryginalny.

    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Jejku! Ja dodałam Twój wpis do ulubionych, koniecznie to zrobię! :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Podziwiam:D Mi chyba brakowało by samozaparcia;p

    OdpowiedzUsuń
  17. Super pomysł! Szkoda, że trafiłam na wpis już po Walentynkach, bo łamałam sobie głowę nad prostym i efektownym ręcznie wykonanym prezentem. Ale z pewnością przyda się przy innej okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Też niedawno robiłam diy z kart - grę skojarzeniową :) Hand made to dla mnie relaks i radość tworzenia, produkt jest często po prostu skutkiem ubocznym :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajny pomysł. Realizacja realizacją ale jak udało Ci się wybrać jedynie 52 powody dla których go kochasz? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wbrew pozorom nie tak łatwo było je znaleźć, żeby były do spisania :)

      Usuń
  20. Pomysł super ❤ jeśli ktoś ma chęci to czemu nie ❤

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajnie wyszło :) ja robiłam coś podobnego tylko w formie karteczek zwiniętych w ruloniki i upchnięte w małym ozdobnym słoiczku :) karteczki wymyślałam sama - takie konkretne sytuacje i powody, więc narzeczony mocno się wzruszył ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domyślam się, też planowałam zrobić taki słoik, ale póki co stanęło na kartach, a słoik za jakiś czas też pewnie powstanie, ale ilość powodów wzrośnie :) Pozdrawiam!

      Usuń
  22. Fajny pomysł! Takie prezenty wykonane własnoręcznie zawsze sprawiają dużo szczęścia. :)

    OdpowiedzUsuń