poniedziałek, 10 października 2016

Frytki z dyni

Jakiś czas temu podawałam Wam przepis na puree z dyni, ale na tym nie kończę swojej i tym samym  
Waszej przygody z tym pięknym warzywkiem. Dyniowe szaleństwo opętało moją kuchnię, także 
dzisiaj coś mega prostego, a zarazem smacznego (tak prywatnie - uwielbiam jak te dwie rzeczy idą w parze ;))



POTRZEBUJEMY: 
  • dynia
  • przyprawy (u mnie - do ziemniaków, zioła prowansalskie)
  • olej (u mnie - z chili, paliło w język, ale tylko taki dorwałam)



 PRZYGOTOWANIE:
  • dynię obieramy ze skóry
  •  kroimy na kształt frytek lub w kostki (u mnie pół na pół) 
  • dodajemy przyprawy i olej
  • mieszamy i (najlepiej) odstawiamy na kilka minut w chłodne miejsce 
  • wykładamy na blachę i pieczemy do miękkości, średnio ok. 20 min w 180-190 stopniach
  • wyciągamy i zajadamy, ale...

 


....żeby dynia nie czuła się samotna, to możemy podać ją z samodzielnie wykonanym sosem 
czosnkowym. Co do niego dajemy? Jogurt naturalny, czosnek, pieprz i szczypta soli (morska, 
himalajska u mnie najmilej widziane), wszystko ze sobą mieszamy i odstawiamy aby wszystko 
sobą przeszło. 


Mam nadzieję, że wykorzystasz ten przepis, a jeśli masz złe nastawienie do dyni, 
to jakimś cudem je zmienisz :)  Ja dopiero poznaję się z tym warzywem i (nieskromnie powiem) 
idzie mi całkiem nieźle. 

Jeśli chcesz być na bieżąco to zapraszam Cię na 
mojego FACEBOOKA oraz INSTAGRAMA

39 komentarzy :

  1. Widzę przepisy z dynią w roli głównej zawojowały internetem :D Rzadko spotykam się z przepisami na frytki z dyni. Ciekawy sposób na wykorzystanie tego warzywa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam dynię ! muszę spróbować tego przepisu

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałem dotąd o czymś takim, ale wygląda bardzo apetycznie :)
    Bardzo fajny blog, podoba mi się :)
    Pozdrawiam
    www.lifestylebypw.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jadłam frytek z dyni ale myślę ,że trochę przypominają frytki z batatów. Wyrazistości nadają ostre przyprawy lub sosik. Muszę wypróbować. Dzięki za inspirację;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdjęcia są bardzo apetyczne :) też często wykonuje takie frytki z dyni w moim domu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pycha! Już kolejna osoba kusi mnie na te frytki i coś czuję, że jutro nie będzie placków dyniowych tylko właśnie frytki ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja kocham frytki z batatów <3
    muszę spróbować te z dyni ! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A nie są te frytki przypadkiem lekko słodkawe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może trochę, wiadomo, mają inny smak, nie jak z ziemniaków, także słodkość wydaje mi się, że zależy od tego jaka dynia się trafi :)

      Usuń
  9. Cholercia nawet nie pomyślałam że tak można. Wiem co będę jeść na kolację :D
    -----------------------------------------------------------------------------
    https://100club.pl/artykuly/Przepis-na-plaski-brzuch,157.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Klasyczne ziemniaczane lubię, podobnie te z batatów, ale o dyniowych jeszcze nie słyszałam! Muszę spróbować, bo wyglądają ultra apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie frytki mi odpowiadają. Na pewno stanowią o wiele lepszą alternatywę od ziemniaczanych, chętnie spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja robię bez tłuszczu i też super smakują :) a jeśli chodzi o przyprawy to daję słodką paprykę ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super ;) na pewno wypróbuję ;) ja dynię odkryłam niedawno, gdy zaczęłam rozszerzać dietę swojej półrocznej córce. Zapraszam do mnie www.mlodamamapisze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. O nigdy nie próbowałam a wygladaja znakomicie

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglądają przesmacznie aż muszę zrobić, jestem ciekawa czy i mi posmakują :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Szczerze nie wiedziałam, że można z dyni zrobić frytki :) mega sprawa muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeszcze nigdy nie jadłam dyni a w takiej frytkowej formie, to już w ogóle. :) Wyglądają niezwykle smakowicie! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. rób mi tak jeszcze, bo dynia to moja miłość <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Niestety nie lubię dyni, a szkoda bo fryteczki wyglądają smakowicie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny pomysł, już wiem co zrobię ze swoją dynią

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawe, z dyni jeszcze nie robiłam frytek. ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Mniam mniam, smakowicie :) Dynia króluje ostatnio. Nic dziwnego, bo właśnie jest na nią sezon.

    OdpowiedzUsuń
  23. Właśnie ja z tych ze złym nastawieniem... Jakoś do tej pory nie jadłam dyni w dobrej postaci. Ale może frytki mi przypasują?
    Jaki inny olej można wykorzystać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Różne można wykorzystać - zwykły, kokosowy (ale raczej bezzapchowy), wybór jest dość szeroki :) Ja wzięłam taki jaki miałam pod ręką po prostu :)

      Usuń
  24. Wow super! Taki frytek jeszcze nie jadłam :) Muszę spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie wpadlabym na to, żeby z dyni zrobić frytki :) Wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Też przygotowuję dynię w ten sposób, polecam :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Frytki i pieczone ziemniaki w każdej postaci z każdymi przyprawami uwielbiam, ale na frytki z dyni bym nie wpadła. Dzięki za świetną inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Lubię dynię, ale frytek z niej jeszcze nie próbowałem robić. Te z batatów wychodzą świetne, więc z dynią powinno być podobnie. :)
    Dzięki za inspiracje! :)
    Dawid

    OdpowiedzUsuń
  29. Super przepis! :) Zapraszam na hummus dyniowy!   https://jaglusia.wordpress.com/2016/10/17/dyniowy-hummus/

    OdpowiedzUsuń
  30. Dyniowe frytki zapewne muszą być pyszne! Kurde nie powinnam czytać notek o jedzeniu kiedy jestem glodna :P Obserwuje ! Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie spodziewałam się, że można frytki zrobić z dyni :p bajer na pewno spróbuje :D

    OdpowiedzUsuń