poniedziałek, 26 września 2016

Puree z dyni

Dynia, dynia, wszędzie dynia. Piękne pomarańczowe jesienne warzywo poleca się do przeróżnego wykorzystywania w kuchni. Dzisiaj przedstawiam Wam puree z dyni, które jest banalnie proste do zrobienia oraz stanowi bazę do wielu potraw z tym oto warzywem, m.in. zup, czy ciast. Puree możemy zamrozić i wykorzystywać w momentach kiedy nas najdzie ochota.


POTRZEBUJEMY:
  • dynia Hokkaido
  • piekarnik
  • blender 
 
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
  • Dynię kroimy w kawałki, obieramy (możemy ją również obrać po upieczeniu) 
  • Wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 180st - 200st na ok. 40 minut
  • Ostudzamy 
  • Wrzucamy już obraną i ostudzoną do pojemnika i blendujemy do konsystencji musu 
Jeśli mrozimy, to porcjujemy i wkładamy do woreczków, bądź wykorzystujemy do swoich potraw. 



13 komentarzy :

  1. Ale prosty przepis! Coś dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje dwie dynie właśnie czekają na swoje 5 min. w kuchni, co by potem w zimie korzystać z owoców jesieni. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł. Uwielbiam zupę dyniową, ale nigdy nie wpadłam na to, by taki mus sobie zamrozić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Banalnie prosty, oczywisty przepis, a jednak do tej pory na to nie wpadłam ;) Dziękuje za podpowiedź, muszę wprowadzić w życie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Krem z dyni to idealne danie na jesienne dni :) wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Oooh uwielbiam tarteletki z nadzieniem dyniowym ! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Puree z dyni... hmmm gdybym tylko tak nie nienawidziła dynii to pewnie wykorzystałabym przepis haha. Dynię traktuje tylko i wyłącznie jako symbol moich urodzin, gdyz urodzilam sie w haloween, ale zjesc to bym jej nie zjadla.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :D
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja ostatnio robiłam sernik z dodatkiem takiej właśnie dyni, był pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny przepis! Będę musiała go wypróbować :) U mnie jeśli o dynię chodzi, króluje krem z dyni z krewetkami i grzankami. Pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja w tym roku mam własne hokkaido, bo zawieruszyła się jakaś pestka i wyrosła pokaźna roślina :D Bardzo je lubię, pewnie zrobię taki mus albo upiekę jakieś ciasto ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe czy dobrze smakowałoby z gryczanym gofrem. Muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda super - sezon nadchodzi to czas sobie i takie puree zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Z chęcią wypróbuję ten przepis! ;)

    OdpowiedzUsuń