poniedziałek, 4 lipca 2016

Placki z cukinii

Dzisiaj czas na przedstawienie banalnego, szybkiego i dla większości znanego 
II śniadania, czyli placków z cukinii. :)






Składniki: 
  • mała cukinia/pół dużej 
  • jajo
  • mąka - 2 łyżki (ja dałam zwykłą bo innej nie miałam i trochę jaglanej)
  • mała cebula/pół większej
  • sól himalajska/sól morska 
  • pieprz


Sposób przygotowania: 

 Cukinię obieramy i ścieramy na tartce ( na dużych oczkach), czekamy ok.10 min i 
odsączamy sok, który powstał, aby ciasto nie było zbyt wodniste. 
Następnie dodajemy mąkę, jajko, cebulę i przyprawy do smaku.
Wszystko mieszamy. 
Smażymy na oleju kokosowym z obu 
stron do zarumienienia. 


Czas: ok. 20min
Poziom trudności: bardzo łatwe
Ilość porcji:

Z tych proporcji wyszło mi 8 większych placków, które podawałam z jogurtem greckim.
Można je również podawać z sosem tzatziki. 


SMACZNEGO! 


19 komentarzy :

  1. Kocham placki z cukinii, idealne w upalne dni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam placki z cukinii. Często goszczą w moim letnim lunch boxie do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba dzisiaj u mnie wjadą no wyglądają super :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Pewnie są pyszne :) Tym bardziej, że teraz jest sezon na cukinię z ogródka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Akurat wczoraj jadłam :) Sezon jest na cukinię to mam pół lodówki w cukiniach ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam cukinię, ostatnio na nowo odkryłam to warzywo.

    OdpowiedzUsuń
  7. Hehe, aletrafiłąm! Mam cukinię i nie wiedziałam co z nią zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Z cukinią uwielbiam carbonarę i leczo! Placuszki jakoś rzadko robię, chyba ze względu na zadeklarowanego mięsożercę w domu ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam mnóstwo cukinii w ogródku i już wiem jak ją wykorzystam :)

    Pozdrawiam
    https://taniedoskonala.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie szukam zdrowych przekąsek, placki idealnie się w to wpisują ;) Dziękuję za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Prosty i szybki przepis czyli taki jaki najbardziej lubię:D często robię takie placki bo w lodówce zawsze mam nadmiar cukinii z ogródka rodziców :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedyś robiłam, ale chyba za mało odsączyłam, bo były bardzo wodniste :/

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam je! To zdecydowanie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam te placuszki, też je tak przygotowuję :) mniam

    OdpowiedzUsuń